Tweet This

KUREFJORDEN

Turperler - Linken Raeng

11 turforslag

Det flate, vidstrakte kulturlandskapet i Rygge bringer tankene hen til bronsealder og jernalder. Stien slynger seg langs vannet, gjennom et skogholt med furu og løvtrær. Vi følger veien bort mot tårnet og ser snart et skilt merket naturreservat. Noen skritt senere er vi på vei opp i tårnet for å ta verden i øyensyn ovenfra. Utsikten er flott; her ser vi over Kurefjorden til Saltnes i Råde og et stykke innover i Rygge.

Vi følger Kyststi-merkingen et stykke videre i kulturlandskapet etter besøket i høyden, for i dette området strekker merkede turstier seg i alle retninger og det er fint å gå. Du kan ta en kikk på www.turkart.no og lage deg din egen rute :)

Type: Fottur

Lengde: Ca. 2,5 km

Varighet: 1 time +

• Bereget gangtid for en voksen mann, i god form, uten pauser. Les mer om tidsberegning her

Gradering: Enkel +

• Alle turforslag på UT.no er gradert i henhold til Merkehåndboka. Les mer her

Passer: Barn

Område:

Oslofjorden

HØYDEPROFIL

0,0 km0,5 km1,0 km1,5 km2,0 km2,5 km02040601 moh.

NYTTIGE LENKER

Ettermiddagstur til Kurefjorden

ADKOMST

Kjør til Rygge og følg skilting til Rygge kirke. Ta så av mot Larkollen og følg veien frem til Kureskjærveien og skilt merket «Fugletårn». Sving inn her og følg veien til høyre gjennom boligfeltet, frem til parkeringsplassen ved vannet.

VEIBESKRIVELSE FRA GOOGLE MAPS

La Google Maps vise deg veien frem. Du kan bruke den posisjonen du har nå, eller skrive inn stedsnavnet du reiser fra.

Fra min posisjon

eller

Fra sted

Denne tjenesten leveres av Google Maps. UT.no har ikke ansvar for innhold eller tjenester levert av eksterne aktører.

Sist oppdatert: 25.09.2017

Kurefjorden av Turperler - Linken Raeng. Tilgjengelig under en CC BY-SA 4.0 lisens.